FAQ's padel

FAQ's - padel

Vind hier antwoord op al je padel gerelateerde vragen!

Algemene vragen
Met hoeveel personen speel je padel?

Padel hoor je 2 tegen 2 te spelen, met 4 personen dus. 

Wat is de prijs om een terrein te huren?
Kan ik materiaal bij jullie huren?

Uiteraard kan je materiaal bij ons huren! Een racket huren kost 2 EUR. Een tube van 3 ballen kan je enkel kopen bij ons, voor 7 EUR/tube.

Kan iedereen een reservatie maken?

Jawel, iedereen met een Playtomic account kan max. 2 reservaties aanmaken! Aansluiten bij een andere reservatie is ongelimiteerd.

Kan ik een reservatie kosteloos annuleren?

Meer dan 8u voor de start van de reservatie kan je als speler zelf je veldje annuleren. Zie hieronder hoe je dit precies moet doen. Wanneer je annuleert krijg je de betaalde som terug zoals je deze betaalde, hetzij via Bancontact, Visa of credits.

Minder dan 8u voor de start van de reservatie kan je deze als speler niet meer annuleren, en wordt er geen terugbetaling uitgevoerd.

Bij een “no show” zonder voorafgaand seintje volgt er geen terugbetaling.

Wat dien ik te doen vooraleer te starten met spelen?

Stap 1

Het veld is reeds betaald, dus kan je je rechtstreeks naar je gereserveerd terrein begeven. De veldverlichting gaat automatisch aan bij start van je reservatie.

Materiaal gehuurd? Pik deze op met je ontvangen code in onze materiaal-lockers, of haal deze af bij een barmedewerker?

Stap 2

De veldverlichting knippert altijd 1 maal aan en uit op het einde van de reservatie. Dit is het signaal om het veld te verlaten, en de volgende spelers gebruik te laten maken van de velden.

Eventueel gehuurd materiaal plaats je terug in onze materiaal-lockers, of bezorg je terug aan onze barmedewerker.

Ik kom spelen buiten de openingsuren van de bar. Hoe raak ik op het terrein?

Stap 1

Je maakt een reservatie aan zoals gebruikelijk, waarbij je na voltooiing een toegangscode ziet in het reservatiescherm van Playtomic, namelijk een 4 cijferige code eindigend met een hekje.

Stap 2

Deze code kan je gebruiken vanaf 15 minuten voor de start van je reservatie om je toegang te verschaffen.

Stap 3

Bij het verlaten van de velden heb je de code niet nodig, en kan je gewoon de klink gebruiken om buiten te raken.

Ik kom spelen buiten de openingsuren van de bar. Kan ik materiaal huren?

Dit kan zeker! Vanaf december beschikken we immers over een Padel Kiosk waardoor je 24/7 materiaal kan huren of kopen bij ons!

Ik kom spelen buiten de openingsuren van de bar. Zal ik veldverlichting hebben?

Onze veldverlichting is gekoppeld met het reservatiesysteem, en schakelt automatisch aan bij de start van je reservatie. 

Wat zijn de spelregels van padel?
Opzetten van een Playtomic-account
Hoe kan ik een reservatie maken? Met Playtomic!

Een reservatie maken kan enkel via Playtomic. Wij nemen GEEN reservaties aan via telefoon of mail, tenzij voor groepen uiteraard!

Hiervoor heb je 2 opties: via de website of (nog beter) via de Playtomic-app!

Website

Klik rechtsboven op dit scherm op reserveren

App

Android Apple

Hoe maak ik een Playtomic-account aan?

Na downloaden van de app of bezoeken van de website zal Playtomic je vragen om een profiel aan te maken.

Maak een account aan met e-mailadres naar wens, kies een wachtwoord en zoek onze club! 

Hoe vind ik de Arenal-clubs in Playtomic?

Stap 1 

Klik op het vergrootglas met daaronder "make a booking"

Stap 2

Als onze club nog niet in je lijst verschijnt, klik dan op "around me" en tik daarna "Arenal" in. 

Stap 3

Tik op het gewenste resultaat, en klik daarna op het hartje rechtsbovenaan. Zo staat onze club voortaan op je startscherm!

Stap 4

Tik op de tab "book", selecteer een datum en gewenst tijdstip en boek je terrein!

Wens je een credit te kopen? Dit kan ook in hetzelfde scherm!

Werken met de Playtomic-app
Hoe maak ik een reservatie aan?

Optie 1

Je zocht onze club al eerder op in de app, en plaatste een hartje: onze club staat nu op je startscherm. Klik op onze club en ga naar tabblad "book"!

Optie 2

Je zocht onze club nog niet eerder op?

Stap 1 

Klik op het vergrootglas met daaronder "make a booking"

Stap 2

Als onze club nog niet in je lijst verschijnt, klik dan op "around me" en tik daarna "Arenal" in. 

Stap 3

Tik op het gewenste resultaat, en klik daarna op het hartje rechtsbovenaan. Zo staat onze club voortaan op je startscherm!

Stap 4

Tik op de tab "book", selecteer een datum en gewenst tijdstip en boek je terrein!

Hoe betalen? "Ik betaal mijn deel van de reservatie"

Stap 1

Nadat je de gewenste dag, uur en veld selecteerde (zie ook “hoe maak ik een reservatie aan”) klik je op de knop “divide payment”.

Stap 2

Ken je reeds je medespelers? Vul dan hun naam aan door op “+” te klikken
 

Ken je je medespelers nog niet? Ga dan door naar stap 3 en “share” (3 geschrankte bolletjes rechtsboven) vervolgens je match via WhatsApp, mail, …

Stap 3

Selecteer je betaalmethode: Bancontact, Visa, credits, … en klik op “pay”.

opgelet:

Je teamgenoten hebben tot 2u na de reservatie de tijd om hun deel te betalen. Doen ze dit niet, dan wordt de som aangerekend aan diegene die de reservatie maakte op basis van zijn gebruikte betaalmethode:

Visa: de restsom wordt benomen van de Visa-account van de reserveerder
Bancontact: de account van de reserveerder wordt geblokkeerd voor toekomstige reservaties tot de restsom vereffend wordt via de app

Hoe betalen? "Ik betaal de volledige reservatie"?

Stap 1

Nadat je de gewenste dag, uur en veld selecteerde (zie ook “hoe maak ik een reservatie aan”) klik je onderaan op de knop onder “payment method”.

Stap 2

Selecteer je betaalmethode: Bancontact, Visa, credits, … waarover je beschikt, en klik op “pay”!

Stap 3

Deel je gemaakte reservatie met je vrienden (via 3 geschrankte bolletjes rechtsboven) en verdeel naar hartelust via WhatsApp, mail, …!

Hoe annuleer ik een reservatie?

Een reservatie kan tot maximum 8u voor aanvang geannuleerd worden door de persoon die de boeking maakte via de Playtomic app. 

Stap 1

Klik op het “mannetje” onderaan het scherm en daarna op de 3 gestapelde puntjes rechts boven om naar het menu te gaan.

Stap 2

Klik op "my bookings".

Stap 3

Selecteer de reservatie die je wenst te annuleren.

Stap 4

Klik op "cancel"

Stap 5

Klik op "yes" wanneer je het pop-up scherm krijgt om je annulering te bevestigen.

Waar kan ik de transacties van mijn credits opvolgen?

Stap 1

Klik op het mannetje en daarna op de 3 gestapelde bolletjes rechtsboven.

Stap 2

Selecteer "my payment methods"

Stap 3

Klik onder "club wallets" je credit waarvan je de historiek wil raadplegen. 

 

Hoe deel ik een reservatie met vrienden?

Optie 1: bij het maken van een reservatie

Bij het afronden van je reservatie klik op je op de knop “share” (de 3 geschrankte bolletjes rechtsboven) en deel je vervolgens jouw match via WhatsApp, mail, …

Optie 2: bij een reeds gemaakte reservatie

Op het onthaalscherm van je app klik je op de knop "add" naast de reservatie in kwestie.

Ken je je medespelers en hebben ze ook een Playtomic-profiel? Voeg ze toe met behulp van de "+"

Ken je je medespelers nog niet? Klik dan op de knop "share" (de 3 geschrankte bolletjes rechtsboven) en deel je vervolgens jouw match via WhatsApp, mail, ...

Hoe geef ik het resultaat van een match in?

Op het einde van je reservatie krijg je een pop-up op je smartphone om scores in te vullen. Klik hierop en dan wordt je naar de Playtomic app geleid, waar je de samenstelling van de wedstrijd kan wijzigen & de scores kan invoeren.